مجله کوبیک

خواص و فواید نقره در طب سوزنی و اسلامی

خواص نقره آن را به زیورآلاتی پرطرفدار در میان بانوان تبدیل کرده است. شما می‌توانید حتی یک انگشتر کوچک نقره را در دست خود قرار دهید و علاوه بر زیبایی از فواید آن نیز بهره‌مند شوید. در ادامه به خواص و فواید نقره در طب سوزنی و اسلامی، خواص نقره برای پوست و فواید آن به صورت خاص برای بانوان اشاره می‌کنیم.

 

خواص درمانی نقره در طب سوزنی و سنتی

زیورآلات تولید شده از نقره به دلیل اعتقاد اجداد ما به خواص درمانی این فلز از گذشته‌های دور مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. امروزه به کمک تحقیقات و علم خواص درمانی نقره بر کسی پوشیده نیست، حتی در طب سنتی و اسلامی به استفاده از زیورآلات نقره‌ای تأکید شده است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین خواص درمانی فلز نقره اشاره می‌کنیم.

* خواص درمانی نقره بر روی گردش خون: در زمانی که افراد دچار عصبانیت می‌شوند، صورت آن‌ها سرخ می‌گردد و از آنجایی که فلز نقره تنظیم‌کننده و کاهش‌دهنده فشار خون است می‌تواند برای کاهش خشم و عصبانیت موثر باشد. زیورآلات نقره‌ای با ایجاد نظم در سوخت ‌و ساز بدن و دستگاه گردش خون، فشار خون بالا را به حالت تعادل می‌رساند.

 

انگشتر نگین دار

 

* مزایای نقره برای تسکین درد: نقره یک فلز است و ذرات آن در طی زمان از طریق پوست جذب بدن می‌شوند و موجب تسکین درد می‌گردند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا همیشه یکی از زیورآلات نقره را به صورت روزانه مورد استفاده قرار دهند و از فواید نقره برای کاهش درد بهره‌مند شوند.

* فواید نقره برای کاهش استرس و اضطراب کاهش: یکی از خواص نقره کاهش استرس و اضطراب هست. زندگی مدرن امروزه اضطراب، تنش و استرس فراوانی را به افراد (زنان و مردان) وارد می‌کند. استفاده از زیورآلات نقره خصوصاً انگشتر نقره باعث می‌شود که به حد قابل‌ ملاحظه‌ای از میزان استرس شما کاسته شود.

* خاصیت نقره برای ضد عفونی کردن: نقره ویژگی ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد، به همین دلیل در گذشته برای تصفیه آب از این فلز با ارزش استفاده می‌شده است. طب سنتی نیز از بین بردن میکروب‌ها را یکی از فواید نقره بیان می‌کند.

* تأثیر نقره در مقابله با اشعه‌های مضر: پیشرفت علم باعث شده تا همه افراد روزانه در مقابل امواج موبایل و وای‌فای قرار بگیرند که بسیار مضر است. اگر همواره زیورآلات نقره را به همراه داشته باشید می‌توانید از خواص آن برای به حداقل رساندن تشعشعات مضر بهره‌مند شوید. نقره فشار و خستگی‌های روحی این امواج را به حداقل می‌رسد و به سلامت شما کمک می‌کند.

* تأثیر نقره بر تقویت سیستم ایمنی بدن: امروز قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی‌ها اجتناب‌ناپذیر است اما استفاده روزانه از نقره در زیورآلات مختلف باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن شما در مقابل عوامل بیماری‌زا و آلودگی‌ها ایمن و مقاوم‌ شود؛ بنابراین از دیگر فواید درمانی نقره این است که با تقویت سیستم ایمنی بدن، از شما در برابر بیماری محافظت می‌کند.

* تاثیرات انواع گردنبند نقره بر سلامتی بانوان: سلامتی و زیبایی دو فاکتور مهم هستند. فلز نقره به شما کمک می‌کند حین استفاده از آن از زیبایی و سلامتی با هم بهره‌مند شوید. از خواص گردنبند نقره برای زنان می‌توان به کاهش دردهای قاعدگی و افزایش آرامش اشاره کرد. خواص نقره شامل شفابخشی، افزایش جذابیت و زیبایی پوست و افزایش آرامش و راحتی برای بانوان است.

 

فواید نقره برای بانوان

 

* خاصیت نقره برای پوست بانوان: از دیگر ویژگی‌های زیورآلات تهیه شده از نقره می‌توان به خواص نقره برای پوست اشاره کرد. نقره قادر است تا جوش‌های پوستی را به مرور زمان بهبود بخشد. همچنین این فلز به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد در التیام سوختگی‌ و زخم‌های جلدی هم موثر است.

* خواص نقره در دوران قاعدگی بانوان: همان‌طور که بالاتر به برخی از خواص نقره برای خانم‌ها اشاره کردیم، باید بگوییم نقره فوایدی همچون تسکین دهندگی درد و آرامش بخشی دارد؛ بنابراین در دوران قاعدگی برای تسکین دردهای قاعدگی و همچنین کاهش فشارهای روحی و خستگی‌های این دوران موثر است.

 

 طبع نقره گرم است یا سرد؟

قبل از به پایان رساندن این مطلب بیایید به یکی از پرتکرارترین سؤالاتی که مشتریان در هنگام خرید نقره از مشاوران می‌پرسند، پاسخ دهیم. اینکه آیا طبع نقره گرم است یا سرد؟ باید بگوییم که فلز نقره هم مثل بسیاری از فلزات دیگر طبع سردی دارد. چون فلزات از زمین استخراج می‌شوند و طبع خاک سرد و خشک است. توصیه می‌شود که در فصول گرم سال از زیورآلات نقره به دلیل بهره‌مندی از فواید طبع سرد آن بیشتر استفاده کنید.

 

 

اگر قصد خرید بدلیجات نقره را دارید …

در این مقاله با مهم‌ترین خواص نقره و فواید آن از منظر طب سنتی و اسلامی آشنا شدیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه از کارشناسان ما در فروشگاه آنلاین نقره کوبیک مشاوره و راهنمایی‌های لازم را  دریافت کنید. به این ترتیب از فواید نقره متناسب با شرایط و مسائل خود بهره بهتری خواهید برد.

 

1 دیدگاه در “خواص و فواید نقره در طب سوزنی و اسلامی

  1. اسما گفت:

    عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *