مجله کوبیک

۴ روش ساده برای اندازه گیری و تعیین سایز انگشتر و حلقه

شاید بزرگ‌ترین دغدغه کسانی که قصد خرید آنلاین انگشتر یا زیورآلات را دارند تشخیص سایز دقیق آن است. روش‌های خانگی مختلفی برای تعیین اندازه حلقه انگشتر وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل: استفاده از نخ، اندازه‌گیری قطر داخلی حلقه، اپلیکیشن‌های تعیین سایز و استفاده از حلقه متر است. در این صفحه قصد داریم هر کدام از این روش‌ها را به طور کامل توضیح دهیم.

 

نکاتی که قبل از اندازه‌گیری سایز انگشتر باید بدانید

 

تشخیص درست اندازه انگشتر به عوامل مختلفی بستگی دارد که گاهی نداشتن اطلاعات کافی در مورد آن‌ها منجر به عدم رضایت شما از خرید آنلاین ‌می‌شود. نکات زیر مهم‌ترین مواردی است که در هنگام اندازه‌گیری باید به آن‌ها توجه کنید:

✔قطر و ارتفاع انگشت‌های مشابه هر دست حدود نیم سایز با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل توصیه می‌شود اندازه همان انگشتی را در نظر بگیرید که قصد خرید انگشتر برای آن را دارید.

✔ بند‌های انگشت بعضی افراد از قسمتی که انگشتر در آن قرار می‌گیرد بزرگ‌تر است و مانع از اندازه‌گیری سایز دقیق حلقه می‌شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید در ابتدا هر دو قسمت را اندازه‌گیری کرده و سپس میانگین آن‌ها را در نظر بگیرید.

✔ طول انگشتان در ساعات مختلف روز نسبت به سرما یا گرمای هوا و عوامل دیگر تغییر می‌کند. به عنوان مثال زمانی که هوا سرد است طول انگشتان کوتاه‌تر می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که در ساعات بعد از ظهر سایز انگشتان را اندازه‌گیری کنید.

✔برای اطمینان بیشتر، چندین‌بار و با روش‌‍‌های مختلف، اندازه‌گیری کنید. در این زمان اگر قطر انگشتان شما بین دو سایز، متغییر بود بهتر است سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

 

تعیین سایز انگشتر بر اساس تصویر

 

سریع‌ترین روش‌های تعیین سایز انگشتر

 

روش‌های زیادی برای اندازه‌گیری قطر انگشتان دست وجود دارد که برخی به صورت تجربی و بعضی به صورت علمی ثابت شده‌اند. در این قسمت سعی کرده‌ایم پرکاربردترین و ساده‌ترین روش‌ها را (بر اساس اولویت) توضیح دهیم.

 

۱ – استفاده از نخ:

ابتدا با ساده‌ترین روش تعیین سایز انگشتر شروع می‌کنیم. برای این کار، شما باید مقداری نخ یا رشته را به دور انگشت مورد نظر بپیچید. دقت کنید که نخ باید به گونه‌ای بسته شود که فشار زیادی بر روی انگشت خود احساس نکنید یا به قدری آزاد باشد که به راحتی جابه‌جا شود. در مرحله بعد، انتهای نخ را علامت‌گذاری کرده و به کمک خط‌کش (با دقت میلی‌متر) اندازه‌گیری کنید. بعد از به دست آوردن اندازه نخ می‌توانید به کمک تصویر زیر سایز انگشت خود را تشخیص دهید.

 

تعیین سایز انگشتر با نخ

 

۲- اندازه‌گیری قطر داخلی انگشتر:

اگر انگشتر یا حلقه‌ای دارید که کاملا متناسب با سایز انگشت شما است می‌توانید این روش را با کمک آن هم انجام دهید. برای این منظور از مهره‌ها و حلقه‌هایی که در خانه دارید استفاده کنید. در این روش، انگشتر یا مهره را بر روی خط‌کش قرار داده و قطر حلقه داخلی آن را اندازه‌گیری کنید. توجه داشته باشید که همانند تصویر فقط قطر داخلی آن را در نظر بگیرد نه طول قسمت بیرونی را. لازم به ذکر است که این روش نیز همانند روش بالا باید با دقت میلی‌متر انجام شود.

 

۳- اپلیکیشن تعیین سایز انگشتر:

یکی از روش‌های خانگی تعیین سایز انگشتر استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل است. این برنامه‌ها هم برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS طراحی شده‌اند و به شما کمک می‌کنند به راحتی سایز انگشت خود را مشخص کنید. برای استفاده از برنامه تعیین سایز انگشتر می‌توانید عکسی از انگشت خود گرفته یا اندازه آن را روی صفحه نمایش تلفن همراه قرار دهید. نرم‌افزار پس از تجزیه و تحلیل به شما سایز دقیق انگشتر را نشان می‌دهد.

 

اپلیکیشن تعیین سایز انگشتر

 

Ring Sizer by Jason Withers یکی از بهترین برنامه‌های تعیین سایز انگشتر است که می‌توانید از گوگل‌پلی و اپ‌استور دانلود کنید. این اپلیکیشن دارای امکان تعیین واحد اندازه‌گیری است و با داشتن راهنمای تصویری می‌تواند به خوبی شما را کمک کند. توجه داشته باشید که استاندارد سایز انگشتر در کشورهای مختلف متفاوت است. در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ها باید استاندارد ایران یا آمریکا را انتخاب کنید. چرا که اندازه یا قالب‌ انگشت‌های ما شباهت زیادی به استانداردهای آمریکا دارد.

 

۴- استفاده از حلقه متر:

حلقه متر یک نوار پلاستیکی درجه‌بندی شده است که برای تشخیص سایز انگشتر در بعضی از طلافروشی‌ها استفاده می‌شود. این وسیله شبیه به یک خط‌کش قابل انعطاف است که با پیچیدن آن به دور انگشت می‌توانید سایز انگشتان خود را تشخیص دهید. تعیین سایز انگشتر با حلقه متر، یکی از دقیق‌ترین روش‌های اندازه‌گیری است. برای این کار تنها کافیست حلقه‌متر را به دور انگشت مورد نظر پیچیده و محیط آن را اندازه‌گیری کنید.

نکته حائز اهمیت در اینجا این است که حلقه متر برخلاف سایر ابزارهای معرفی شده، وسیله‌ای نیست که در دسترس همه افراد قرار داشته باشد. اگر قصد اندازه‌گیری سایز انگشت با حلقه متر را دارید می‌توانید با استفاده از کاغذ و متر یک نمونه خانگی و ساده از آن را درست کنید. برای این کار ابتدا یک کاغذ را به طول ۱۰ و عرض ۱ سانتی‌متر برش بزنید و طبق جدول تعیین سایز انگشتر درجه‌بندی کنید. سپس کاغذ را به دور انگشت پیچیده و سایز انگشتر را تعیین کنید.

 

تعیین سایز انگشتر با متر

 

 

اگر قصد خرید آنلاین انگشتر نقره را دارید …

 

خرید کردن به صورت آنلاین همیشه مشکلات خاص خود را دارد. همانطور که در قسمت‌های قبل گفتیم یکی از همین مشکلات، تشخیص سایز درست است. در چنین مواقعی اگر فروشگاه اینترنتی مورد نظر، شرایط ایده‌آل برای خرید آسان را فراهم کند بدون شک بیشترین دغدغه شما به عنوان خریدار رفع خواهد شد. فروشگاه آنلاین نقره کوبیک با در نظر گرفتن این موضوع بستر قابل اطمینانی را برای خرید آنلاین فراهم کرده است. اگر قصد خرید انگشتر نقره و یا سایر زیورآلات را به صورت عمده یا تکی دارید می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *