مجله کوبیک

همه چیز در مورد برند جواهرات سواروسکی

نقره سواروسکی

برند سواروسکی یکی از محبوب‌ترین برندهای کریستال و جواهرات در جهان است. این برند قدمتی 120 ساله دارد و محصولات مختلفی را تولید می‌کند.

 

برند جواهرات سواروسکی

برند سواروسکی (Swarovski) یکی از مشهورترین برندهای تولیدکننده جواهرات و کریستال‌های تزینی در دنیاست. این برند بیش از 120 سال سابقه فعالیت در حوزه جواهرات را دارد؛ کمپانی سواروسکی توانسته در این مدت جایگاه ممتازی را در صنعت جواهرات به دست بیاورد.

 

همه افراد دوست دارند در جعبه جواهرات خود الماس داشته باشند؛ اما این غیرممکن است زیرا الماس قیمت بالایی دارد

 

این جمله نقل قول از دانیل سواروسکی است که در حدود سال 1895 میلای با رویای ساخت کریستال‌های مشابه الماس پا در عرصه تولید جواهرات و کریستال‌های زینتی گذاشت. او کمپانی خود را در کشور اتریش بنا کرد و با تولید سنگ‌های زینتی و جواهرات به شهرت زیادی رسید.

شاید این طور تصور کنید که این کمپانی فقط کرسیتال‌های زینتی و جواهرات گران‌قیمت تولد می‌کند. اما برند سواروسکی علاوه‌بر جواهرات خط تولید دیگری با نام سواروسکی اپتیک دارد که محصولات مختلفی مثل: قاب موبایل، مجسمه، دوربین، تلسکوپ و … را تولید می‌کند.

 

 

 

روش تشخص کرسیتال سواروسکی اصل از بدل

بهترین روش برای تشخصی سواروسکی اصل از بدل استفاده از عینک مخصوص جواهرفروشان است. اما روش‌های مختلفی هم برای این منظور وجود دارد که ساده‌ترین آن فقط با نگاه‌کردن به تغییرات ظاهری میسر می‌شود.

کریستال‌های سواروکسی حباب ندارند.

درخشش کریستال‌های سواروسکی جلوه بیشتری نسبت به بلورهای دیگر دارد.

کریستال‌های برند سواروسکی فاقد هر گونه خط و خش یا درخشش مصنوعی (روغنی) هستند.

بلورهای سواروسکی (بجز مرواریدها) به صورت عمده فروخته می‌شوند.

تمام وجه‌های بلور سواروسکی به هم متصل و رو به بالا هستند.

 

 

جواهرات سواروسکی از چه موادی ساخته می شود؟

هر چند که ساخت جواهرات سواروسکی هنوز هم راز و رمز خود را دارد اما چیزی که واضح است این است که این بلورها از مواد معدنی مثل کوارتز ساخته می‌شود. محصولات سواروسکی در واقع کریستال نیستند. این بلورها نوع خاصی از شیشه‌اند که بازتاب نور بسیار زیادی دارند. به همین دلیل است که محصولات این برند به درخشندگی خاصی معروف‌اند. جواهرات Swarovski از کریستال‌های بلوری با کیفیت بالا تولید می‌شوند. این کریستال‌ها از مواد اصلی به نام “کریستال گلاس” یا “کریستال بلور” ساخته می‌شوند.

در فرآیند تولید کریستال‌های Swarovski از سیلیسیم سدیم کربنات و کلسیم کربنات به عنوان مواد اولیه استفاده می‌شود.  این مواد در شرایط خاص با هم ترکیب شده و در دمای بالا ذوب می‌شوند تا به یک کریستال بلوری تبدیل شوند. در مرحله آخر، از مواد افزودنی خاصی برای براق کردن و ایجا درخشندگی در این بلورها استفاده می‌کنند.

سوالی که در این میان پیش می‌آید این است که: آیا کریستال‌های نقره‌ای برند سواروسکی از نقره ساخته شده؟ بلورهای نقره‌ای سواروسکی با ترکیبی از مواد معدنی طبیعی و شن کوارتز ساخته می‌شوند. سپس بلورها به آرامی خنک شده تا در جلوگیری از فشار، ضربه و بروز عیوب مفید باشد. بلورهای نقره‌ای سواروسکی دارای یک درخشش طیفی هستند که به آنها رنگ نقره‌ای بی‌نظیری می‌بخشد و این تصور را می‌دهد که از فلز گران‌بهایی واقعی ساخته شده‌اند.

 

 

روش نگهداری از نگین های سواروسکی

کریستال‌های Swarovski به دلیل زیبایی و براقیت خاصی که دارند، نیازمند مراقبت و نگهداری مناسب هستند تا همواره درخشان و زیبا باقی بمانند. روش‌های زیر از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای نگهداری از کریستال‌های این برند در نظر بگیرید.

تمیزکردن مداوم : برای تمیزکردن کریستال‌ها باید از مواد نرم و غیر شیمیایی استفاده کنید. پارچه نخی یکی از بهترین وسایلی است که می‌توان برای این منظور از آن استفاده کرد. در بعضی از سایت‌ها استفاده از خمیردندان را برای این منظور پیشنهاد می‌کنند. این در صورتی است که تماس خمیر دندان با کریستال‌ها ممکن است باعث خراب شدن یا از بین رفتن درخشندگی آن‌ها شود.

جلوگیری از ضربه: برخورد کریستال‌ها با اجسام سخت یا کشیده شدن آن‌ها بر روی سطوح مختلف باعث ایجاد خراش بر روی آن‌ها شده و ظاهرشان را نازیبا می‌کند.

جلوگیری از تماس با مواد شیمیایی: تماس طولانی مدت کریستال‌ها با مواد شیمیایی مختلف از جمله اسیدها باعث کدر شدن و یا حتی شکنندگی آن‌ها می‌شود. با توجه به این موضوع از تماس مستقیم جواهرات سواروسکی با محصولات آرایشی، شوینده‌ها و … جلوگیری کنید تا جواهرات شما طول عمر بیشتری داشته باشند.

جدا کردن جواهرات از یکدیگر: در بسیاری از موارد ما برای نگهداری جواهرات خود آن‌ها را داخل جعبه‌های مخصوص قرار می‌دهیم. این کار به خودی‌خود درست ابه نظر می‌رسد در صورتی که اینطور نیست. در واقع قرار دادن چندین زیورآلات در یک جعبه باعث ایجاد خط‌ و خش بر روی آن‌ها می‌شود. بنابراین سعی کنید هر یک از جواهرات خود را در جعبه مخصوص قرار دهید.

نگهداری در مکان مناسب: کریستال‌های برند سواروسکی، ضدآب هستند اما با این حال نباید به مدت زیادی در محیط‌های مرطوب یا حتی در تماس با آب قرار بگیرند. به صورت کلی اگر می‌خواهید ماندگاری زیورآلات خود افزایش دهید باید آن‌ها را در جای خشک ، به دور از تابش مستقیم نور خورشید و مکان‌هایی با حرارت زیاد قرار دهید.

 

 

برندهای رقیب سواروسکی در دنیای جواهرات

برندهای رقیب Swarovski در زمینه جواهرات و کریستال‌های تزیینی در دنیا شامل چندین برند می‌شود که مهم‌ترین این کمپانی‌ها عبارتنداز:

۱. Pandora: برند پاندورا یکی از مشهورترین برندهای جواهرات در جهان است که به طور خاص، انگشتر و گردنبندهای متنوعی را تولید می‌کند. این برند به واسطه طراحی‌های مدرن خود در بازار جهانی شهرت چشمگیری دارد.

۲. Tiffany & Co.: این برند لوکس و معروف برای طراحی‌های زیبا و با کیفیت در زمینه‌ی جواهرات مشهور است. طراحی‌های کلاسیک و شیک تیفانی آن را به یکی از علامت‌های تجاری محبوب در زمینه جواهرات در سراسر جهان تبدیل کرده‌ است.

۳. Boucheron: این برند همچنین به عنوان یکی از برندهای معتبر در صنعت جواهرات شناخته می‌شود. طراحی‌های استثنایی و لوکس این برند، مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده‌است.

۴. Cartier: برند Cartier یکی دیگر از برندهای معتبر و مشهور در عرصه جواهرات است که با طراحی‌های زیبا و خلاقانه‌اش شناخته می‌شود. این برند نمادی از استایل خاص  و لوکس است.

۵. Chopard: برند Chopard یکی از برندهای برجسته و معروف در زمینه‌ی جواهرات و ساعت‌های لوکس است. طراحی‌های زیبا و خلاقانه‌اش این برند را به یکی از علامت‌های مشهور در صنعت جواهرات تبدیل کرده‌است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *