مجله کوبیک

معنی انگشتر در هر انگشت دست چپ و راست

معنی انگشتر در دست

معنی انداختن انگشتر در هر انگشت دست در فرهنگ‌ها و ادیان مختلف متفاوت است. از این رو نمی‌توانیم معنی دقیق هر کدام از این نمادها را بیان کنیم. چرا که به احتمال زیاد این تفسیرها به مرور زمان دچار تغییر و تحول می‌شوند. لازم به ذکر است که موارد گفته شده در این صفحه بر اساس باورهای عمومی تعریف شده است.

 

معنی انگشتر در انگشت شست

وفاداری و ازدواج: با اینکه این موضوع ممکن است عجیب به نظر برسد اما انداختن انگشتر یا حلقه در بعضی فرهنگ‌ها نماد تعهد عاطفی است. قرار دادن انگشتر در انگشت شست سمت چپ در بعضی از کشورها نماد وفاداری و تعهد عاطفی بین دو نفر است.

نماد مذهبی: در بعضی از ادیان مثل برخی از فرقه‌های مسیحی انداختن انگشتر در انگششت شست نماد تعلق به یک جامعه مذهبی خاص است. به عنوان مثال بعضی از محققان اینطور بیان کرده‌اند که در اجتماعات فراماسونی داشتن حلقه در این انگشت نماد عضویت در این فرقه است.

نماد قدرت: استفاده از انگشتر در این انگشت نشان دهنده ثروت و نفوذ است. انگشت شست قطور‌ترین حالت را در بین انگشتان دارد به همین دلیل انتخاب انگشتر برای آن را جسورانه‌ترین تصمیم در استفاده از زیورآلات می‌دانند. در بعضی از فرهنگ‌ها هم انگشتر در انگشت شست نماد قدرت و استقال است.

 

انداختن انگشتر در انگشت شست

 

معنی انگشتر در انگشت نشانه

این انگشت نماد سیاره مشتری بوده و انداختن انگشتر در آن نشان‌دهنده جاه‌طلبی، احساس قدرت و بلندپروازی فرد است. از نظر بعضی از روانشناسان افرادی که خود را مدیر قابلی می‌دانند و حس رهبری و مالکیت دارند تمایل بیشتری نسبت به انداختن انگشتر در انگشت اشاره از خود نشان می‌دهند. این قشر از افراد معمولا اعتماد به نفس بالا و روابط اجتماعی بهتری نسبت به دیگران داشته و در برقراری روابط، موفق‌تر هستند.

 

انداختن انگشتر در انگشت اشاره دست چپ

 

معنی انگشتر در انگشت وسط یا میانی

انگشت وسط نمادی از سیاره زحل است و به دلیل اینکه دقیقا در وسط دست قرار گرفته بیانگر وجود تعادل در بدن انسان هم معرفی می‌شود. افرادی که به انداختن انگشتر در این انگشت علاقه دارند عموما مطیع قوانین، متعادل و خونسرد، مسئولیت‌پذیر و مدافع حق و حقیقت هستند. با توجه به مواردی که گفته شد اینطور به نظر می‌رسد که این افراد در هر شرایطی طرفدار حقیقت هستند. علاوه بر این موارد این افراد علاقه زیادی به اینکه در کانون توجه دیگران قرار بگیرند هم دارند.

 

نماد انگشت وسط دست راست

 

 انداختن انگشتر در انگشت حلقه

همه ما با معنی و مفهوم انداختن انگشتر در انگشت حلقه آشنا هستیم. انداختن انگشتر در انگشت حلقه دست چپ در بیشتر فرهنگ‌ها نماد ازدواج و تعهد است. دلیل اینکه این انگشت برای چنین مفهومی انتخاب شده این است که خون از انگشت چهارم دست چپ به قلب منتقل می‌شود. در واقع این انگشت در ارتباط مستقیم با قلب انسان است پس بهترین انتخاب برای چنین منظوری می‌تواند باشد. در نتیجه افراد برای نشان دادن عشق و تعهد به شخصی دیگر حلقه ازدواج را در این انگشت می‌اندازند.

 

تشخیص سایز حلقه ازدواج

معنی انگشتر در انگشت کوچک

افراد زیادی این انگشت را نماد سیاره عطارد می‌دانند. همانطور که می‌دانید حضور انگشت کوچک در دستان ما نقش بسیار مهمی در عملکرد کلی انگشتان دیگر دارد. به همین دلیل انگشت کوچک دست چپ و راست به عنوان نمادی از قدرتمند بودن در برقراری ارتباط با افراد دیگر شناخته می‌شود.  بر اساس باورهای چینی افرادی که به انداختن انگشتر در این انگشت علاقه دارند عموما افرادی با درک بالا و سرشار از حس انسان دوستی هستند.

 

معنی انگشتر در هر انگشت از نظر اسلام

در فرهنگ اسلامی انداختن انگشتر در هر انگشت معنی و اهداف متفاوتی دارد. در این بخش معنی انگشتر در هر انگشت بر اساس روایات و تفسیرهای اسلامی عنوان شده است. توجه داشته باشید که این تفسیرها و معانی توصیف شده بر اساس عرفان اسلامی و مفاهیمی است که در جامعه‌های اسلامی رواج دارند. اما با این حال، معنی قرار دادن انگشتر در هر انگشت در اسلام نیز می‌تواند در جوامع و فرهنگ‌های مختلف هم متفاوت باشد.

حکم انگشتر در انگشت شست: در احکام اسلامی انداختن انگشتر در انگشت شست معنی خاصی ندارد و صرفا از آن به عنوان زیورآلات یاد می‌شود. با این حال بعضی از اقوام مسلمان طبق سنت‌ها و فرهنگ خود انگشتر در انگشت شست را نماد قدرت و تاثیرگذاری خداوند در زندگی انسان می‌دانند.

حکم انداختن انگشتر در انگشت اشاره: در احکام دین اسلام حکمی مبنی‌بر جایز نبودن این موضوع وجود ندارد و همچنین اشاره‌ای به حرام بودن این موضوع اشاره نشده است. برخی افراد بر این باورند که دین اسلام انداختن انگشتر در انگشت سبابه را نماد شیطان‌پرستی می‌داند. این در صورتی است که صحت آن در احکام اسلامی تایید نشده است.
انداختن انگشتر در انگش اشاره از نظر اسلام

 

قرار دادن انگشتر در انگشت میانی: انگشت میانی نیز در فرهنگ اسلامی به معنای توحید و ایمان به یکتاپرستی خداوند شناخته می‌شود. قرار دادن انگشتر در این انگشت نشانگر وجود یک خداوند واحد و تعهد به اعتقادات اسلامی است

انداختن انگشتر در انگشت حلقه: قرار دادن انگشتر در این انگشت در اسلام به معنای نمادی از ازدواج و اتحاد زوجین استفاده می‌شود. این انگشت به عنوان نمادی از وفاداری، احترام و تعهد به همسر استفاده می‌شود.

انگشت کوچک: انگشت کوچک به عنوان محل قرار دادن انگشتر به معنای زیور و زینت شخصی استفاده می‌شود. به طور معمول مردان در این انگشت انگشتری ساده و بدون نماد خاص می‌پوشاند، در حالی که زنان می‌توانند از انگشترهایی با طرح‌های مختلف استفاده کنند.

تا به اینجا با معنی و مفهوم انداختن انگشتر در هر انگشت آشنا شدید. اگر قصد خرید نیم ست نقره، انگشتر، دستنبد و هر نوع بدلیجات را دارید می‌توانید با ما در فروشگاه نقره کوبیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *