مجله کوبیک

انواع مدل‌ گوشواره نقره ترند 2023

گوشواره طرح قلب با نگین قرمز

مدل گوشواره و به طور کلی زیورآلات برای خانم‌ها بسیار مهم است زیرا نشان‌دهنده سلیقه و سبک زندگی آن‌ها است. با وجود اینکه گوشواره زنانه مدل‌های متنوعی دارد اما باز هم انتخاب یک گوشواره مناسب از بین این همه مدل، سخت به نظر می‌رسد. با در نظر گرفتن این موضوع، قصد داریم شما را با انواع اکسسوری‌های گوش و کاربرد آن‌ها برای هر استایلی بیشتر آشنا کنیم.

 

گوشواره‌های مناسب برای خانم‌هایی با پوست حساس

قبل از هر چیزی لازم است بدانید که بعضی از خانم‌ها در هنگام استفاده از گوشواره‌، در نواحی لاله گوش خود احساس خارش و سوزش می‌کنند. این اتفاق به این معنی است که پوست آ‌نها به جنس آن زیورآلات حساسیت دارد.

خوب است بدانید که فلز نیکل از جمله موادی است که بیشترین آلرژی پوستی را ایجاد می‌کند. اگر چنین حساسیتی را تجربه کرده‌اید، باید سعی کنید فقط از گوشواره‌های طلای 18 عیار، تیتانیوم، مس، برنج و نقره استرلینگ استفاده کنید.

 

چگونه گوشواره مناسب رنگ پوست خود را انتخاب کنیم؟

از آنجایی که اکسسوری‌های زنانه به خصوص گوشواره‌ها روی ظاهر و جذابیت بانوان تاثیر زیادی دارند؛ تناسب رنگ و مدل گوشواره با رنگ پوست اهمیت زیادی پیدا می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که پوست‌های روشن دارند بهتر است از فلزات سفید و بدلیجات نقره‌ای رنگ استفاده کنند.

طلای زرد هم برای افرادی که پوست‌ تیره‌تری دارند مناسب است. البته فلزاتی مثل مس و برنج که رنگ سرخی دارند، برای هر نوع پوستی مناسب‌اند. در این میان اگر به دنبال گوشواره‌هایی هستید که مناسب همه پوست‌ها باشند می‌توانید از گوشواره‌های برنجی استفاده کنید.

 

مدل گوشواره نگین دار طرح قلب

 

محبوب‌ترین مدل‌های گوشواره

در ابتدا از گوشواره‌های ترند ۲۰۲۳ شروع می‌کنیم. کمپانی‌های مختلفی مثل کارتیه از طرح‌های مختلف و مدل‌های خاصی در این سال رونمایی کردند که محبوب‌ترین آن‌ها عبارتنداز:

 

گوشواره قطره‌ای (Drop)

بیشتر گوشواره‌های این سبک، بزرگ هستند؛ ضمن اینکه ظاهری ساده و شبیه به قطره دارند. این نوع گوشواره‌ها مثل یک آویز از سوراخ لاله گوش آویزان می‌شوند. برای جلوه بیشتر  این مدل معمولا از یک یا چند سنگ زینتی استفاده می‌شود.

گوشواره قطره‌ای جلوه خاصی به صورت می‌دهد، اما برای افرادی با صورت بیضی و کشیده مناسب‌تر است. از ویژگی‌های این گوشواره می‌توان به طراحی آن اشاره کرد. این مدل گوشواره به موهای شما گیر نمی‌کند بنابراین اگر موهای بلندی دارید به راحتی می‌توانید از این مدل استفاده کنید.

 

گوشواره با طرح اشک نگین دار

 

 

گوشواره‌های کلیپسی (Clip-on)

اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایلی به سوراخ‌کردن گوش خود ندارند این طرح گوشواره مخصوص شماست. این گوشواره‌ها به‌ واسطه یک گیره فنری که در پشت آن‌ها تعبیه شده در جای خود ثابت می‌مانند. لازم به ذکر است که باید حین استفاده از این گوشواره‌ها ‌دقت بیشتری داشته باشید زیرا احتمال باز شدن قفل آن‌ها زیاد است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این نوع از گوشواره‌ها برای استفاده دائمی مناسب نیستند.

 

گوشواره کلیپسی طرح پروانه

گوشواره آویزی (Dangle)

گوشواره‌های آویزی تقریبا شبیه به مدل گوشواره‌های قطره‌ای هستند؛ اما تفاوت‌هایی نسبت به مدل قطره‌ای دارند که باعث خاص‌تر شدن آن‌ها می‌شود. طول گوشواره آویزی نسبت به گوشواره قطره‌ای بیشتر است. همچنین ظاهری تخت دارند که مدل آن را شکیل‌تر جلوه می‌دهد. این نوع از گوشواره‌ها‌‌ برای صورت‌های مربعی، دایره‌ای، بیضی و مثلثی شکل مناسب هستند.

 

 

گوشواره آویز نگین دار

 

گوشواره میخی (Stud)

یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین نوع  گوشواره در بین خانم‌ها، مدل میخی است. گوشواره‌های میخی توسط یک میخ یا پین، داخل سوراخ لاله گوش ثابت می‌شوند. این نوع گوشواره قفل مخصوصی ندارد و فقط توسط نگهدارنده‌ای از جنس فلز یا پلاستیک در پشت‌ گوش، ثابت می‌ماند. اگر استایلی ساده یا اسپرت دارید می‌توانید از این گوشواره‌ها به عنوان اکسسوری‌های زینتی استفاده کنید. همچنین اگر صورت بیضی‌ شکل یا باریک و کشیده‌ای دارید گوشواره میخی انتخاب مناسبی برای شما است.

 

 

گوشواره دکمه‌ای (Ear Cuff)

مدل گوشواره دکمه‌ای همانند مدل کلیپسی نیازی به سوراخ‌کردن گوش ندارد. در نتیجه اگر شما جز افرادی هستید که تمایلی به سوراخ‌کردن گوش خود ندارید می‌توانید گوشواره‌های دکمه‌ای را هم مدنظر قرار دهید. این مدل گوشواره برای افرادی که موی کوتاه دارند بسیار مناسب است زیرا گوشواره‌ها در این حالت، بیشتر دیده شده و جلوه بهتری دارند.

 

 

گوشواره حلقه‌ای (Hoop)

اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید پیشنهاد ما به شما گوشواره حلقه‌ای است. این سبک گوشواره درون سوراخ گوش قرار می‌گیرد و دور نرمه گوش حلقه می‌شود. شکل گوشواره‌های حلقه‌ای اغلب گرد است اما به اشکال مختلفی مثل بیضی، مربع، لوزی و مثلث نیز ساخته می‌شوند. این اکسسوری‌ها برای هر مدل لباس و استایلی مناسب هستند.

 

گوشواره حلقه ای

 

گوشواره فشرده (Huggie)

طرح گوشواره فشرده یکی از مدل‌هایی است که در سال 2023 ترند شده و جز محبوب‌ترین طرح زیورآلات به حساب می‌آید. این گوشواره دورتادور سوراخ گوش را می‌گیرد و به لاله گوش می‌چسبد. از ویژگی گوشواره‌های فشرده این است که طرح گوشواره‌ها کوچک و ضخیم هستند؛ به همین علت به مو و لباس گیر نمی‌کنند. گوشواره‌های فشرده برای صورت‌های کشیده، بیضی، مثلثی و مربعی مناسب‌اند.

 

گوشواره بخیه‌ای یا رشته‌ای (Threader)

گوشواره بخیه‌ای یکی از مدرن‌ترین گوشواره‌ها است و جز اکسسوری‌های مناسب برای لباس‌ها یا استایل مینیمالیسم شناخته می‌شود. این گوشواره از یک پشتی کوچک تشکیل شده که شبیه به یک سوزن است. این سوزن باعث می‌شود زنجیر بلند آن از جلوی سوراخ گوش به عقب برود. اگر صورت قلبی، مربعی یا دایره‌ای دارید این گوشواره برای شما مناسب است.

 

گوشواره بخیه ای

 

گوشواره لوستری یا چند شاخه (Chandelier)

گوشواره‌های لوستری یکی از لوکس‌ترین مدل جواهرات هستند. این مدل نسبت به گوشواره‌های آویزی، بلند‌تر بوده و جزئیات بیشتری دارند. از این اکسسوری‌ها می‌توانید برای مهمانی‌های رسمی و مجالس خاص استفاده کنید. گوشواره لوستری، صورت‌های گرد را لاغر‌تر نشان می‌دهد و برای افرادی با صورت‌های قلبی یا بیضی ‌شکل مناسب است.

 

گوشواره قلاب‌دار (Hook Earring)

اگر شما نیز سبک قدیمی را می‌پسندید این مدل را مدنظر قرار دهید. گوشواره‌های قلاب‌دار یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های زیورآلات هستند که قدمت آن‌ها به زمان روم باستان برمی‌گردد. این سبک از گوشواره مدل‌های متنوع زیادی دارند. از جمله انواع گوشواره در این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدل قدیمی قلاب چوپان shepherd’s hook)) که یک حلقه در جلوی آن موجود است.
  • گوشواره قلوه‌ای Kidney earwire)) که برای ثابت ماندن آن ، یک چفت بسیار کم‌ وزن در آن تعبیه شده است.
  • مدل بالانس که قسمت جلویی آن به گونه‌ای ساخته شده که از باز شدنش جلوگیری می‌کند.

 

اگر قصد خرید گوشواره را دارید…

تا به اینجا با مدل‌ها و کاربردهای مختلف گوشواره‌ها آشنا شده‌اید. اگر قصد خرید گوشواره نقره یا غیر نقره را دارید ولی در انتخاب آن دچار چالش شده‌اید می‌توانید با ما در فروشگاه کوبیک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *