مجله کوبیک

انواع قفل گردنبند ، دستبند و جواهرات

انواع قفل گردنبند

در طراحی و ساخت زیورآلات و جواهرات مختلف، موارد متعددی مثل رنگ، اندازه و ابعاد آن و جنس فلز را باید در نظر بگیرید. در این میان انتخاب نوع قفل به کار رفته جزء معدود عواملی است که دقت کمتری به آن می‌شود. بررسی انواع قفل جواهرات به المان‌های مختلفی چون وزن و جنس زیورآلات مرتبط است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این حوزه داشته باشید، لازم است ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

انواع قفل دستبند

یکی از موارد مؤثری که در حین خرید دستبند، گردنبند و جواهرات مختلف باید در نظر داشته باشید، بررسی انواع قفل جواهرات است. با توجه به اینکه قفل‌ها در اندازه‌های متنوعی طراحی می‌شوند، لذا در حین خرید بهتر است به راحتی باز و بسته شدن قفل خود توجه داشته باشید. در زیر به تعدادی از انواع قفل دستبند و زنجیر طلا اشاره می‌کنیم.

1.  قفل حلقه‌ای فنری

این نوع قفل از یک اهرم تشکیل شده که با فشار دست به راحتی باز می‌شود‌. درون آن یک فنر بسیار کوچکی تعبیه شده تا شما به راحتی بتوانید دستبند یا انواع گردنبند خود را باز کنید. قفل حلقه‌ای فنری  از امنیت بالاتری نسبت به نمونه‌های دیگر برخوردار است. از آنجایی که به سختی باز می‌شود، لذا افراد کمتری به خرید آن اقدام می‌کنند. از نظر ساختاری به قفل خرچنگی شباهت دارد و هر دو اهرم دارند.

 

2. خرچنگی

یکی دیگر از انواع قفل جواهرات، قفل خرچنگی است که به آن مدبر طوطی هم می‌گویند. به دلیل ساختار خرچنگی شکلی که دارد به این اسم نام‌گذاری شده و یکی از محبوب‌ترین قفل‌ها برای خرید دستبند یا گردنبند است. این قطعه هم در داخل خود یک بخش اهرمی شکل دارد که باعث می‌شود استفاده از جواهرات راحت‌تر باشد. در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی تولید و طراحی شده تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 

3 قفل‌های جعبه‌ای یا کشویی

یکی دیگر از قفل‌های مورد استفاده در جواهرات مختلف، قفل جعبه‌ای یا کشویی است. این مدل از دو بخش تشکیل شده، کافیست با فشار دادن اهرم، دستبند یا گردنبند خود را باز و مجدداً با فشار به سمت داخل، آن را به حالت اولیه خود برگردانید. نسبت به دو قفل دیگر قدرت کمتری دارد و در اندازه‌های متنوعی طراحی شده و در بازار به فروش می‌رسد. شما می‌توانید نمونه‌های مختلف آن را در سایت ما مشاهده کنید.

 

4. قفل قلابی

به قفل قلابی، لنگری هم گفته می‌شود، زیرا از نظر ساختاری شبیه به لنگر یا حرف انگلیسی S است. اگر بخواهیم یکی از قدیمی‌ترین انواع قفل جواهرات را نام ببریم، این مدل قطعاً اولین نمونه طراحی شده در بازار است. این قفل بیشتر برای انواع دستبند و گردنبندهای سنگین‌ مثل مروارید یا سنگ و مهره‌ استفاده می‌شود. نسبت به مدل‌های قبلی کاربرد کمتری در بازار دارد. از این نمونه در زیورآلات نقره بیشتر استفاده می‌شود.

 

5.  آهنربایی

یکی از به ‌روزترین قفل‌های موجود در بازار قفل آهنربایی است. همانطور که از اسم این قفل حدس می‌زنید، دو طرف این قفل از آهنربا تشکیل شده که موجب اتصال محکم دستبند و گردنبند می‌شود‌. این مدل به صورت‌های متنوعی ساخته شده و بیشتر در ساخت دستبند‌های چرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

6. حلقه محور

این نوع قفل، از نمونه‌های جدید موجود در بازار بوده که به آن قفل T هم گفته می‌شود. همانند مدل‌های دیگر در ابعاد متنوعی ساخته و در بازار به فروش می‌رسد. افراد با توجه به سلیقه خود می‌توانند مدل انتخابی مدنظرشان را خریداری و استفاده کنند. قفل حلقه محور از دو بخش اصلی تشکیل شده که لازم است در حین استفاده قسمت میله‌ای شکل را به صورت عمودی وارد حلقه کنید.

 

7. قفل آسانسوری

قفل آسانسوری در بین مصرف ‌کنندگان بسیار محبوب است. بیشتر در طراحی و ساخت دستبندهای فلزی به کار می‌رود. به دلیل اینکه نیاز به باز و بسته شدن دائمی ندارد، خیلی کمتر آسیب می‌بیند. کشورهایی مثل ایتالیا و ترکیه برای زیورآلات و جواهرات خود از این نمونه بیشتر استفاده می‌کنند. به این نوع قفل، کشویی هم گفته می‌شود. از مزیت‌های مهم خرید این قطعه، طول عمر بالای آن است.

 

8. قفل‌های حلقه‌ای فرانسوی

قفل حلقه‌ای فرانسوی بیشتر در ساخت جواهراتی مثل انوع گوشواره به کار می‌رود. به جرأت می‌توان گفت که یکی از مطمئن‌ترین قفل‌های موجود در بازار است که به شدت طرفداران خاص خود را هم دارد.

 

نکات مهم در انتخاب قفل جواهرات

در حین خرید زیورآلات و جواهرات گوناگون، کمتر به نوع قفل به کار رفته در آن توجه می‌شود. بسیاری از مصرف‌کنندگان در نگاه اول به زیبایی و وزن زیورآلات خود توجه می‌کنند. در صورتی که عاملی که باید بیشترین توجه را به خود جلب کند، نوع قفل طراحی شده است. با توجه به اینکه دستبندها و گردنبندهای متنوعی در بازار وجود دارد. در زیر به نکاتی کاربردی و مهم در رابطه با انواع قفل جواهرات می‌پردازیم:

  • سعی کنید برای جواهرات سبک وزن، قفل‌های سبک‌تری مثل قفل فنری، بافتی و مغناطیسی را در نظر بگیرید‌.
  • قفل‌هایی که وزن بسیار بالایی دارند، به طور معمول در جواهرات سنگین وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله این قفل‌ها می‌توان به قفل خرچنگی اشاره کرد.
  • در حین خرید، حتماً به باز و بسته شدن راحت قفل جواهراتتان توجه کنید، چرا که این موضوع عامل بسیار مهمی در راحتی استفاده شما هست.
  • اندازه و ابعاد قفل را متناسب با وزن زیورآلات خود انتخاب کنید. بسیاری از فروشندگان جواهر، این موارد را برای مشتری خود بازگو نمی‌کنند، لذا سعی کنید حتماً دقت کافی در این مورد را داشته باشید.

بهترین قفل دستبند

وقتی به برسی انواع قفل جواهرات می‌پردازیم، مطمئنا می‌خواهید بهترین قفل موجود در بازار را برای جواهرات خود خریداری کنید. قفل‌های جعبه‌ای یکی از بهترین قفل‌های دستبند هستند که در کنار ظاهر زیبا و چشم‌ نوازی که دارند، امنیت بسیار بالایی هم دارند. شما می‌توانید انواع مختلف قفل دستبند جعبه‌ای را در سایت ما مشاهده کنید.

 

سخن پایانی

اگر به خرید جواهرات و زیورآلات گوناگون علاقه‌مند هستید، در کنار توجه به زیبایی ظاهری آن، به نوع قفل به کار رفته در محصول هم توجه کنید. قفل‌ها در ابعاد و مدل‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند و شما بسته به سلیقه خود می‌توانید نوع مناسب را انتخاب و خریداری نمایید. حتما برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قفل جواهرات مناسب با مشاورین ما در سایت نقره فروشی کوبیک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *