مجله کوبیک

انواع بدلیجات با روکش نقره، استیل و آب طلا

آبکاری نقره و طلا

در باور عامیانه به هر زیورآلاتی که جنس آن از طلا نباشد بدلیجات گفته می‌شود. بدنه اصلی انواع بدلیجات از فلزاتی مثل رادیوم، پالادیوم، پلاتین، تنگستن، استیل، تیتانیوم، نقره، استیل و برنج ساخته می‌شود. استیل، نقره و برنج پرکاربردترین، معروف‌ترین و البته پراستفاده‌ترین نوع زیورآلات هستند. این فلزات در عین کم‌هزینه بودن بیشترین شباهت را به طلا و سایر زیورآلات گران‌بها دارند.

 

انواع بدلیجات

همان‌طور که در قسمت بالا اشاره کردیم بدلیجات از فلزات مختلفی تهیه می‌شوند و ممکن است بدنه آن‌ها با استفاده از سایر فلزات، پوشانده شوند. هدف از این کار افزایش مقاومت بدلیجات نسبت به تغییر رنگ و تغییر حالت آن‌ها است. پرکاربردترین روکش‌ها برای استفاده در انواع بدلیجات عبارتنداز:

💍 بدلیجات با روکش آب طلا: این اکسسوری‌های بدل، زیورآلاتی هستند که در پروسه ساخت، یک لایه نازک از طلا بر روی آن‌ها ریخته می‌شود. این روش، برای ایجاد ظاهری مشابه با طلا در بدلیجاتی که ممکن است هزینه تولید آن‌ها برای استفاده گسترده بسیار بالا باشد، استفاده می‌شود. در نتیجه این فرایند بدلیجاتی که با آب طلا روکش شده باشند بیشترین شباهت را به زیورآلات طلا پیدا می‌کنند.

 

بدلیجات با روکش طلا

 

از نظر فنی، فرایند روکش آب طلا شامل چندین مرحله است. در ابتدا، سطح بدلیجات با یک لایه از ماده‌ای مثل پلیمر پوشانده می‌شود سپس یک حلال مخصوص که حاوی ذرات طلا است بر روی آن ریخته می‌شود. بعد از خشک شدن این مایع و با اتصال ذرات طلا به سطح بدلیجات یک لایه ضخیم و قابل رویت بر روی آن به وجود می‌آید که جلوه آن را چند برابر می‌کند.

یکی از فواید این نوع بدلیجات پایین بودن قیمت آن‌ها نسبت به طلا است؛ در صورتی که ظاهر آن‌ها شباهت بسیار زیادی به طلا دارد. نکته قابل توجه در این مورد این است که بدلیجات با روکش آب طلا نیاز به مراقبت زیادی دارند. این زیورآلات باید از تماس با مواد شیمیایی، ضربات شدید و … در امان باشند تا ظاهر خود را تا مدت‌ها حفظ کنند.

در کل، بدلیجات با روکش آب طلا انتخابی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند با هزینه کمتر، زیورآلاتی شبیه به طلا داشته باشند. با توجه به ویژگی انواع بدلیجات می‌توان از آن‌ها به عنوان هدایای مناسبتی مثل: هدیه روز تولد برای خانم‌ها، معلم، سالگرد ازدواج و … استفاده کرد.

 

💍 بدلیجات با روکش آب نقره: بدلیجات با روکش آب نقره یعنی زیورآلاتی که جنس آن‌ها از نقره نیست ولی لایه‌ای از نقره بر روی آن‌ها قرار گرفته تا ظاهری شبیه به آن داشته باشند. این نوع از زیورآلات قیمت پایین‌تری نسبت به نقره دارند در حالی که از نظر ظاهری کاملا شبیه به آن‌ها هستند.

برای ساخت بدلیجات با روکش آب نقره ابتدا سطح بدلیجات را با استفاده از یک لایه پلیمری پوشش می‌دهند؛ سپس یک لایه از ذرات نقره بر روی لایه پلیمری ریخته و اجازه می‌دهند به صورت کامل خشک شود. لازم به ذکر است که نگهداری از بدلیجاتی که روکش آب نقره دارند آسان است زیرا نیازی به تمیزکردن و مراقبت خاصی ندارد.

 

دستبند بدل با روکش طلا

 

💍 بدلیجات با روکش تیتانیوم: تیتانیوم یک فلز سبک و در عین حال مقاوم است که در صنعت جواهرسازی و ساخت بدلیجات کاربرد زیادی دارد. بدلیجاتی که برای ساخت آن‌ها از روکش تیتانیوم استفاده می‌شود وزن کمی دارند و در برابر زنگ‌‌زدگی مقاوم هستند. از طرفی تیتانیوم ضد آلرژی است و  برای افرادی که به بدلیجات دیگر حساسیت دارند مناسب است.  این فلز دارای رنگی متنوع و جذاب است که با استفاده از فرایندهای الکتریکی و آنودایزی رنگ می‌شود. بدلیجات با روکش تیتانیوم را می‌توان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند لیزر، برش CNC و فرایندهای ساخت پیچیده مانند چاپ سه‌بعدی هم تولید کرد.

 

💍 بدلیجات استیل: بدلیجات استیل، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های جواهرات مدرن است که از جنس استیل ضدزنگ تولید می‌شود. استیل به عنوان یک آلیاژ فلزی شامل آهن و کروم با سطحی براق و مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است. این فلز در صنعت جواهرسازی بسیار مورد توجه قرار گرفته زیرا مقاومت بالایی نسبت به تغییر رنگ دارد. این بدلیجات با توجه به ویژگی‌های خاص خود، ارزان‌ترین و همچنین مقاوم‌ترین گزینه در مقایسه با جواهرات طلا و نقره به‌حساب می‌آیند.

 

سرویس نقره با روکش آب طلا

 

استیلی که برای تولید بدلیجات استفاده می‌شود به طور عمده شامل فولاد استیل 316L است که به عنوان باکیفیت‌ترین نوع شناخته می‌شود. این فلز دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی در محیط‌های مرطوب و محرک‌های شیمیایی است. علاوه بر آن استیل 316L ضد آلرژی بوده و حساسیت ایجاد نمی‌کند.

بدلیجات استیل به دلیل ظاهری مدرن و استحکام بالا، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این بدلیجات می‌توانند در طراحی‌ها و سبک‌های متنوعی وجود داشته باشند، از جمله طرح‌های مینیمالیستی، مدرن، صنعتی و همچنین ترکیبی از استیل با سنگ‌های قیمتی و چوب. با تکنولوژی‌های مدرن مانند برش CNC و لیزر، بدلیجات استیل با دقت بالا تولید می‌شوند و جزئیات دقیقی را به تصویر می‌کشند.

علاوه بر ظاهر شیک و استحکام بالا، بدلیجات استیل به دلیل قیمت مقرون به صرفه خود، جایگاه ویژه‌ای در بازار جواهرات دارند. آن‌ها به عنوان جواهراتی مناسب برای استفاده روزانه، هدایا، مهمانی‌ها و مجالس مختلف شناخته می‌شوند. بدلیجات استیل به عنوان یک گزینه اقتصادی، با دوام و متنوع، امکان انتخاب استایل شخصی را به خریداران می‌دهد.

بدلیجات استیل، همچنین به عنوان یک گزینه دوست‌دار محیط‌زیست هم مورد توجه قرار می‌گیرند. به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و نیاز کمتر به تعویض و تعمیر، بدلیجات استیل در مقایسه با انواع بدلیجات دوام بیشتری دارند.

 

اگر قصد خرید بدلیجات را دارید …

خرید بدلیجات باکیفیت به‌خودی‌خود کار دشواری است زیرا روش‌های تشخیص نقره اصل از بدل یا تشخیص سایر بدلیجات کار افراد باتجربه است. در این مواقع بهترین روشی که می‌توانید به آن اطمینان کنید خرید از آنلاین‌شاپ‌های معتبر است. فروشگاه آنلاین نقره کوبیک با در نظر گرفتن این موضوع بستر قابل اطمینانی را برای خرید آنلاین فراهم کرده است. اگر قصد بدلیجات نقره را به صورت عمده یا تکی دارید می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *