مجله کوبیک

آموزش کوتاه کردن بند ساعت استیل و نقره

روش کوتاه کردن بند ساعت

اگر طرفدار پر و پا قرص ساعت مچی هستید احتمالا مجموعه‌ای از انواع ساعت همچون ساعت استیلی، نقره‌ای یا پلاستیکی و دارید. در صورتی که بند ساعتتان برای دست شما بزرگ باشد می‌تواند باعث اذیت مچ دستتان شود. بدین صورت کوتاه کردن بند ساعت موضوع مهمی به نظر می‌رسد، ما در این مطلب به آموزش کوتاه کردن بند ساعت فلزی در خانه به صورت مرحله‌ای و نحوه باز کردن بند ساعت مچی با کمک وسایلی همچون آچار تنظیم کننده بند ساعت می‌پردازیم.

 

چگونه بند ساعت مچی را باز کنم؟

در این بخش به نحوه باز کردن بند ساعت مچی به ساده‌ترین و راحت‌ترین شیوه ممکن اشاره می‌کنیم. شما می‌توانید از موچین، انبردست یا آچار تنظیم بند ساعت برای آزاد کردن اتصال بند و صفحه ساعت مچی خود استفاده کنید البته باید به این موضوع که نمی‌توانید بند ساعت خود را در هر فضایی باز کنید، توجه نمایید. زیرا این موضوع می‌تواند منجر به گم شدن پین یا گیره متصل کننده شود. پس قبل از شروع حتما پارچه سفید یا دستمال کاغذی زیر ساعت خود پهن کنید و سپس عمل باز کردن بند را انجام دهید.

 

تغییر سایز ساعت

 

آیا می‌توانم بند ساعت مچی را خودم تنظیم کنم؟ در رابطه با بلندتر بودن بند ساعت باید گفت شما خود می‌توانید با آموزش‌هایی که در ادامه ذکر شده بند ساعتتان را در خانه کوتاه کنید اما این موضوع برای بلند کردن بند ساعت در منزل کاربردی نیست. متاسفانه در صورتی که بند، ساعت مچی خریداری یا هدیه گرفته شده کوتاه باشد برای مچ‌تان تنگ خواهد بود پس در اسرع الوقت از ساعت‌ساز بخواهید متناسب با سایز مچ شما اندازه بند را تنظیم کند.

 

نحوه کوتاه کردن بند ساعت  در خانه به چه صورت است؟

ما در این بخش به  آموزش کوتاه کردن بند ساعت فلزی یا پلاستیکی می‌پردازیم، اگر شما خواهان کوتاه کردن بند ساعت یا تنظیم بند ساعت خود هستید می‌توانید با این مطلب همراه شوید.

 

سایز دقیق مچ دست خود را اندازه بگیرید: قبل از هر چیزی باید بدانید که تعیین سایز انگشتر، النگو، گردنبند، ساعت و به طور کلی همه انواع زیورآلات مهم‌ترین بخش کار است؛ اگر اندازه‌ها واقعی نباشند مجبور می‌  اولین مرحله کوتاه کردن بند ساعت فلزی در خانه کسب اطلاعات در رابطه با سایز مناسب ساعت مچی مدنظرتان و تناسب آن با مچ دست است. توجه داشته باشید بند ساعت مچی باید مناسب سایز دست و مدل موردنظرتان باشد . این به معناست که حین استفاده از ساعت مچی بند ساعت باید بیش از حد شل یا سفت نباشد. به عنوان مثال اگر طرفدار ساعت‌هایی با طرح ظریف هستید به هیچ عنوان از بند شل که مناسب دست‌های ریز نقش و کوچک هست استفاده نکنید زیرا از زیبایی استایل شما می‌کاهد.

 

مشخص کردن سایز بند ساعت

 

به جنس بند ساعت توجه کنید: پس از اینکه اطلاعات لازم و ضروری در رابطه با سایز مچ خود را کسب کردید می‌توانید با توجه به نوع بند ساعت اقدام به کوتاه کردن و تغییر سایز بند ساعت فلزی یا پلاستیکی خود کنید. برای تغییر سایز ساعت پلاستیکی به یک چاقوی تیز شده نیاز دارید. شما می‌توانید نگهدارنده بین صفحه ساعت و بند را با کمک یک موچین یا انبردست از ساعت جدا کنید. سپس با یک چاقوی تیز اندازه بند را تغییر دهید. البته نحوه کوچک کردن بند ساعت فلزی به دقت بیشتری نیاز دارد، زیرا باید با کمک آچار یا موچین بندهای ریز را از ساعت جدا کنید.

 

مرحله آخر، اتصال بند به صفحه ساعت: بعد از اینکه پین‌های ریز ساعت فلزی را متناسب با سایز دست خود کوتاه کردید نوبت اتصال صفحه ساعت به بند آن هست،  این موضوع نیز برای ساعت‌هایی که بند پلاستیکی دارند، صادق است. در واقع شما پس از کوتاه کردن بند ساعت باید آن را به صفحه متصل کنید برای اینکار می‌توانید از ابزارهایی همچون موچین یا آچار مخصوص ساعت سازها استفاده کنید.

 

کوتاه کردن بند ساعت

چگونه اندازه دقیق برای کوتاه کردن ساعتم را پیدا کنم؟

متخصصین و ساعت سازها از قانونی تحت عنوان قانون انگشت کوچک استفاده می‌کنند. طبق این قانون باید فضای خالی بین مچ و ساعت را به وسیله انگشت کوچک پر کرد، اگر این فضا بیش از اندازه خالی بماند احتمالا ساعت مچی به صورت آزاد روی دستتان باقی می‌ماند، این در حالی است که اگر این فضا وجود نداشته باشد احتمالا ساعت مچی برایتان تنگ خواهد بود و نمی‌توانید به راحتی آن را تکان دهید. افرادی که به فلزات حساسیت دارند دقت باشند تنگ بودن ساعت می‌تواند باعث آلرژی روی مچ دست شود.

اگر پس از مطالعه این مطلب تصور می‌کنید نمی‌توانید خود عمل کوتاه کردن بند ساعت‌تان را درخانه انجام دهید می‌توانید از مشاورین و متخصصین ما در سایت نقره فروشی کوبیک در رابطه با  تغییر سایز بند ساعت خود راهنمایی بگیرید. همچنین مجموعه ما می‌تواند راهنمایی‌های لازم در رابطه با خرید ساعت نقره و همچنین  مناسب‌ترین ساعت مچی را به شما ارائه دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *