مجله کوبیک

چگونه سایز انگشتر را کوچک و تنگ کنیم؟

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که سایز انگشتر مورد علاقه‌تان بزرگ‌ باشد. به طور حتم در این حالت به دنبال بهترین روش کوچک کردن انگشتر هستید نه فروش آن. تغییر سایز یکی از موضوعاتی است که بیشتر افراد در هنگام استفاده از انگشتر حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌اند و با روش‌های انجامش تا حدودی آشنا هستند. در این صفحه قصد داریم کاربردی‌ترین روش‌های کوچک کردن سایز انگشتر را معرفی کنیم.

 

قبل از خرید انگشتر به نکات زیر توجه کنید:

تغییر سایز انگشتر با روش‌های دائمی ممکن است باعث بدشکلی و کم شدن ارزش آن می‌شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی لازم است قبل از سفارش یا خرید انگشتر نقره، طلا و … به نکات زیر توجه کنید:

۱- اگر قصد خرید آنلاین انگشتر را دارید حتما قبل از ثبت سفارش، با استفاده از یکی از روش‌های گفته شده در صفحه روش‌های تشخیص سایز انگشتر قطر انگشتان خود را با دقت اندازه‌گیری کنید. لازم به ذکر است که اندازه همان انگشتی را باید اندازه‌گیری کنید که قصد خرید انگشتر برای آن را دارید زیرا سایز همه انگشتان (حتی انگشتان مشابه هر دو دست) مقداری با یکدیگر متفاوت هستند.

۲- باور بیشتر افراد این است که بعد از مدتی به انگشتر عادت می‌کنند و دیگر به خاطر تنگ یا بزرگ بودن آن اذیت نمی‌شوند. به همین دلیل در هنگام خرید توجهی به موارد آزاردهنده آن هم ندارند. این تصور اشتباه باعث می‌شود بعد از مدتی دیگر نتوانید از آن استفاده کنید. بنابراین در هنگام انتخاب زیورآلات (به خصوص زیورآلاتی که سایز‌بندی در آن‌ها مهم هستند) دقت کنید که از همان ابتدا با آن اکسسوری احساس راحتی کنید.

 

تشخیص سایز حلقه ازدواج

 

 

۳- کوچک کردن انگشتر باعث کم‌ارزش شدن و افت قیمت آن نمی‌شود این در حالی است که بزرگ کردن آن به خصوص با روش‌هایی مثل کوبیدن باعث بدشکل شدن انگشتر شده و از قیمت آن کم می‌کند. به همین دلیل در زمان خرید، بهتر است انگشتری را انتخاب کنید که در انگشت شما مقدار کمی آزاد باشند؛ چرا که بعدها می‌توانید با روش‌های مختلف بدون افت قیمت، آن را کوچک کنید

۴- عواملی مثل بارداری و افزایش یا کاهش دما دو عامل مهم در تغییر اندازه انگشتان دست هستند. این تغییر اندازه بعد از مدتی و با بازگشت شخص به شرایط نرمال از بین می‌رود. بنابراین توصیه می‌کنیم در زمانی که شرایط طبیعی و نرمالی ندارید اقدام به اندازه‌گیری سایز انگشتر یا خرید آن (به خصوص خرید آنلاین) نکنید چرا که به احتمال زیاد در آینده دچار مشکل خواهید شد.

 

روش‌های کوچک کردن سایز انگشتر

بریدن رکاب انگشتر ساده‌ترین روش کوچک کردن سایز آن است. اما گاهی ممکن است بعضی افراد بنا بر دلایل مختلف از این روش استفاده نکنند. اگر شما هم تمایلی به کوچک کردن سایز انگشتر با روش بریدن رکاب آن ندارید یا با توجه به فرم و ظاهر آن نمی‌توانید این کار را انجام دهید باید یکی از روش‌های زیر را برای تغییر سایز انگشتر انتخاب کنید.

 

تشخصی سایز انگشتر با گوشی

 

💍 استفاده از حلقه داخلی: حلقه داخلی وسیله‌ای است که در داخل رکاب انگشتر قرار می‌گیرد. این حلقه هم می‌تواند از طلا، نقره و آلیاژهای دیگر انتخاب شود. این حلقه حالت فنری داشته و با توجه به فرمی که دارد باعث اذیت شدن انگشت نمی‌شود. استفاده از حلقه برای انگشترهایی که به خاطر فرم آن‌ها نمی‌توان از روش‌هایی مثل برش رکاب استفاده کرد مناسب است.

💍 استفاده از دانه‌های تغییر دهنده: یکی از روش‌هایی که برای جلوگیری از چرخیدن انگشتر در انگشت استفاده می‌شود اضافه کردن دانه‌هایی از جنس طلا یا آلیا‌ژهای دیگر است. این دانه‌ها به قسمت داخلی انگشتر جوش می‌خورد و ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از انجام چنین کاری حتما از فروشنده درخواست کنید نمونه‌ای از آن را به شما نشان دهد. لازم به ذکر است که استفاده از گلوله‌های طلا برای این کار هزینه زیادی دارد. ضمن اینکه ممکن است در هنگام فروش آن با قیمت کمتری خریداری شود.

💍 چسب انگشتر: استفاده از چسب، یکی از بهترین روش‌های خانگی برای کوچک کردن سایز انگشتر است. اما با این حال بعضی افراد ترجیح می‌دهند برای بهتر شدن نتیجه، این کار را به طلافروشی یا طلاسازی‌ها بسپارند. به هر حال مراحل کوچک کردن سایز انگشتر با چسب به این ترتیب است: ابتدا انگشتر را به خوب بشویید تا چربی‌های سطح آن از بین برود. (توجه داشته باشید که وجود چربی یا آلودگی بر روی انگشت ممکن است باعث جدا شدن چسب شود). سپس چسب دو مرحله‌ای یا ۳-۲-۱ (که بهترین چسب برای کوچک کردن انگشتر است) را به همان اندازه که دارید بر روی رکاب انگشتر زده و با کمک اسپری خشک کنید. برای جلوگیری از تنگ شدن انگشتر باید چسب را طی چند مرحله اضافه کنید و در هر مرحله اجازه دهید به خوبی خشک شود و سپس لایه‌ بعدی را روی آن بگذارید. در تمام این مراحل دقت کنید که چسب‌های اضافی از رکاب انگشتر بیرون نزند چرا که علاوه بر اینکه ظاهر نامناسبی به انگشتر می‌دهد ممکن است باعث آزار دست شما هم شود.

 

چگونه از انگشتر نقره مراقبت کنیم

 

💍 تنگ‌کننده‌های سیلیکونی: حلقه‌های تنظیم‌کننده سایز انگشتر که از جنس سیلیکون هستند، ساده‌ترین روش برای کوچک کردن سایز انگشتر به صورت موقت‌اند. این حلقه‌ها در سایزهای مختلف وجود دارند. برای استفاده از این حلقه‌ها باید در ابتدا انگشتر را روی انگشت قرار داده و حلقه سیلیکونی را بر روی بدنه انگشتر قرار دهید. با کشیدن حلقه سیلیکونی به سمت پایین، انگشتر را فشار داده و سایز آن را به تدریج کوچک می‌کنیم. بعد از تنظیم حلقه سیلیکونی دیگر انگشتر در انگشت جابه‌جا نمی‌شود و ثابت قرار می‌گیرد.

 

اگر قصد خرید آنلاین انگشتر نقره را دارید …

خریدکردن به صورت آنلاین همیشه مشکلات خاص خود را دارد. یکی از همین مشکلات، تشخیص انگشتر مناسب است. گاهی ممکن است بعد از تحویل محصول شکل ظاهری آن با چیزی که در سایت دیده‌ای کمی متفاوت باشد در چنین مواقعی اگر فروشگاه اینترنتی مورد نظر، شرایط ایدئال برای خرید آسان را فراهم کند بدون شک بیشترین دغدغه شما به عنوان خریدار رفع خواهد شد. فروشگاه آنلاین نقره کوبیک با در نظر گرفتن این موضوع بستر قابل اطمینانی را برای خرید آنلاین فراهم کرده است. اگر قصد خرید انگشتر نقره و یا سایر زیورآلات را به صورت عمده یا تکی دارید می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *