مجله کوبیک

نقره ایتالیایی چیست؟ تفاوت آن با نقره ایرانی و سایرین

نقذره ایتالیایی

امروزه استفاده از نقره ایتالیایی و ایرانی بسیار پرطرفدار شده است. فلز نقره که به صورت آلیاژ برای تهیه زیورآلات استفاده می‌شود علاوه بر زیبایی، قیمت مناسبی نیز دارد. اگر تمایل دارید پاسخ سوال بهترین نقره برای کجاست؟ و نقره ایتالیایی چیست؟  را بدانید و همچنین با سایر ویژگی‌های نقره خارجی و ایرانی آشنا شوید، با ما در ادامه همراه باشید.

 

مشخصات و ویژگی‌های نقره در جهان

نقره‌هایی که توسط مجموعه ما به مشتریان عرضه می‌شوند، کیفیت ساخت و استحکام بالایی دارند و موردپسند افراد زیادی هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌ نقره می‌توان به درخشش و زیبایی چشم نواز آن اشاره کرد. همچنین فلز نقره از فلزات دیگری همچون طلا و پلاتینیوم قیمت کمتری دارد و این یک ویژگی مثبت برای آن محسوب می‌شود. در ادامه به مشخصات انواع نقره در جهان اشاره می‌کنیم.

 

* نقره ایتالیایی: ویژگی نقره ایتالیایی عدم استفاده از آن به صورت خالص در جواهرسازی به علت نرم بودن آن است. نقره تولید ایتالیا که معروف‌ترین نقره به شمار می‌رود، ترکیبی از نقره با یک یا چند آلیاژ دیگر است. وقتی حرف از نقره‌های ایتالیایی می‌زنیم، منظورمان مهارت‌های ساخت اعمال شده بر نقره در کشور ایتالیا هست.

 

تفاوت نقره ایتالیایی

 

* ایرانی: ویژگی نقره ایرانی علاوه بر رنگ نقره‌ای که بسیار متداول است در سایر رنگ‌ها از قبیل طلایی و رزگلد نیز ساخته می‌شوند که این تنوع رنگ به علت نوع آبکاری است. از مهمترین تفاوت نقره ایرانی و ایتالیایی می‌توان به قیمت آن اشاره کرد که در قیاس با کیفیت ساخت بسیار مناسب است.

* نقره ترک: زیورآلات نقره‌ که فرآیند ساخت آن‌ها در کشور ترکیه انجام می‌شود، نقره ترک می‌گویند. این موضوع برای نقره ایتالیایی هم صادق است. مهمترین ویژگی نقره ترک تمیزکاری، ظرافت ساخت و کیفیت بالای آن است. تفاوت نقره ایرانی و ترک در قیمت آنها است.

* تایلندی: نقره تایلندی بیشتر در شمال کشور تایلند ساخته می‌شود؛ درجه خلوص بسیار بالای ۹۹.۹ درصد نقره دارد. این نقره که از محبوبیت زیادی در میان خریداران برخوردار است، همانند نقره ایتالیایی درخشش زیادی هم دارد.

انواع مختلف نقره ایتالیا و ترکیبات آن

نقره ساخت ایتالیا که به آن نقره استرلینگ نیز گفته می‌شود، ۹۹/۵ درصد نقره بوده که درخشش بالایی دارد. همچنین علاوه بر نقره ایتالیایی ۹۲۵، نقره‌های دیگری با عیارهای ۸۰۰ و ۹۹۹ نیز ساخته می‌شوند. البته میزان و نوع آلیاژ‌های به کار رفته در نقره‌های مختلف، بر درخشش و استحکام آنها تأثیر مستقیم دارد. معمولا ساخت نقره استاندارد ایرانی و ایتالیایی با عیار ۹۲۵ با ۷/۵ درصد فلز دیگر همراه است. ما در ادامه با انواع ترکیب‌های نقره ایتالیایی آشنایی پیدا می‌کنیم.

 

گردنبند با نقره ایتالیایی

 

ترکیب نقره ایتالیایی با فلز نیکل: اگر در ساخت زیورآلات نقره از نیکل استفاده شود، رنگ آن تیره‌تر می‌شود. نیکل باعث افزایش مقاومت نقره در برابر رطوبت و ضربه می‌شود. از این ترکیب بیشتر برای ساخت انگشتر نقره به خصوص انگشترهای مردانه استفاده می‌شود.

تلفیق نقره ساخت ایتالیا با مس: نقره‌ ایتالیایی اغلب از ترکیب فلز نقره با مس ساخته می‌شود. مس باعث درخشندگی بیشتر زیورآلات می‌شود و برای ساخت زیورآلات زنانه بسیار مناسب است. در ادامه به فاکتور عیار به عنوان مسئله‌ای مهم در تعیین قیمت نقره ایتالیایی یا ایرانی اشاره می‌کنیم.

 

بهترین عیار نقره کدام است؟

هزینه خرید یا قیمت استرلینگ نسبت به فلزهایی مثل مس یا برنج بیشتر است. علت این امر نظارت دولت در فرآیند تولید نقره است، به گونه‌ای که از نقره‌های عیار پایین برای ساخت استفاده نمی‌شود. بد نیست بدانید، قیمت نقره ایتالیایی ۹۲۵ به دلیل عیار استانداردی که دارد از نقره‌های عیار ۸۰۰ بیشتر است. عیار به میزان خالصی فلز مدنظر در زیورآلات اطلاق می‌شود. در این بخش با عیارهای متنوع نقره آشنا می‌شویم.

 

نقره ایتالیایی چیست

 

عیار ۹۹۹ در فلز نقره: این عیار که به آن نقره خالص نیز گفته می‌شود، به معنای اینکه بخش اعظمی از زیورآلات، نقره هست و تنها ۰/۱ درصد آن‌ها از سایر فلزات تشکیل شده اشاره دارد. البته اغلب این عیار برای ساخت زیورآلات کاربرد ندارد و از آن شمش‌های نقره ساخته می‌شود که مناسب سرمایه‌گذاری و تجارت است. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید به صفحه عیار نقره چیست مراجعه کنید.

نقره ۹۲۵ و ۸۰۰: نقره ۹۲۵ یعنی اینکه برای ساخت زیورآلات از ۹۹/۵ درصد نقره استفاده شده و تنها ۷/۵ درصد آن سایر فلزات است.‌ این میزان حداقل معیار استاندارد، برای تولید نقره استرینگ است. نقره ۸۰۰ یعنی تنها ۸۰ درصد آن زیورآلات نقره است؛ بنابراین ارزش یک نقره ۸۰۰ از ۹۲۵ کمتر است، همچنین قیمت ارزانتری هم دارد.

 

نحوه سنجش کیفیت نقره ایرانی و خارجی

آزمایش تعیین عیار، آزمایشی برای سنجش عیار نقره‌ها همچون نقره ایتالیایی توسط متخصصان انجام می‌شود که ۵ گرم از نقره باید ذوب شود. همچنین آزمایش پرتو ایکس روشی بوده که نیاز به ذوب ندارد اما به تجهیزات خاص نیازمند است. تنها کاری که شما برای اطمینان از کیفیت نقره می‌توانید انجام دهید، این است که به کدگذاری آن توجه کنید و آن را از مراکز معتبر خریداری نمایید.

 

انگشتر نگین دار نقره ایتالیایی

آیا نقره ایرانی و جهانی با هم متفاوت هستند؟

برای بسیاری از افراد که قصد خرید زیورآلات نقره را دارند، این سؤالات مطرح می‌شود که چطور تفاوت نقره ایرانی و ترکی را تشخیص دهیم؟ تفاوت نقره ایرانی و ایتالیایی چیست؟ در ادامه تفاوت‌های اندکی که بین نقره ایرانی و نقره خارجی وجود دارد را شرح می‌دهیم.

 

* تفاوت نقره ایرانی و ایتالیایی: باید بگوییم که در فرمول و ترکیب عناصر، برای تولید نقره ایرانی و ایتالیایی هیچ تفاوتی وجود ندارد. عمده فرق این دو مدل نقره در فلز نقره خالصی است که از معادن مختلف استخراج می‌شود و با هم تفاوت‌های اندکی دارند.

* تفاوت نقره ایرانی و ترکی: از جمله مهمترین تفاوت نقره ایرانی و ترکی اختلاف قیمت این دو نوع نقره است که قیمت پایین نقره ایرانی، خرید آن را مقرون به صرفه‌تر کرده است. البته از نظر کیفیت ساخت، ظرافت و نوع آبکاری تفاوت چندانی بین نقره ایرانی و ترکی وجود ندارد. قیمت بالاتر نقره ترک به علت نوسانات ارز و شرایط واردات این زیورآلات است.

 

گردنبند طرح پروانه نقره ایتالیایی

 

چه نوع نقره‌ای مناسب من است؟

شاید برایتان این سؤال مطرح شود که نقره ایتالیایی یا ایرانی برای استفاده بهتر است؟ باید بدانید که از نظر کیفیت ساخت، نقره ایرانی همتراز نقره خارجی همچون تایلندی، ایتالیایی و ترک است. حتی در برخی از موارد مشاهده شده که کیفیت نقره ایرانی نیز بالاتر بوده است؛ بنابراین با توجه به قیمت مناسب نقره ایرانی، خرید زیورآلات نقره داخلی مناسب‌تر است.

 

اگر قصد خرید نقره ایتالیایی را دارید …

شما در این مطلب با انواع متنوع نقره ایتالیایی، ترک و ایرانی آشنایی پیدا کردید. به همین خاطر می‌توانید با آگاهی بیشتری نسبت به خرید زیورآلات نقره  اقدام کنید. اگر نیاز به راهنمایی و گرفتن کمک در مورد خرید نقره داشتید حتما از مشاوران مجموعه ما درخواست مشاوره کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *