مجله کوبیک

هر چیزی که باید قبل از خرید نقره بدانید

خرید حلقه نقره

برای همه ما بسیار پیش آمده که نسبت به زیورآلاتی که خریده‌ایم احساس رضایت نداشته باشیم. این مشکل به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد زیورآلات رخ می‌دهد. در این صفحه قصد داریم کاربردی‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید نقره رعایت کنید را توضیح دهیم.

 

چرا باید از زیورآلات نقره استفاده کنیم؟

زیورآلات نقره دارای ویژگی‌ها و مزایای زیادی هستند که آنها را برای خریداران جذاب می‌کند. در بخش زیر به برخی از ویژگی‌های مهم زیورآلات نقره اشاره می‌کنم:

زیبایی و ظاهر جذاب: نقره به عنوان یک فلز قیمتی، دارای زیبایی و درخشندگی طبیعی است. زیورآلات نقره با جزئیات دقیق و طراحی‌های متنوع، ظاهری جذاب و استثنایی را به ارمغان می‌آورند که می‌تواند به هر سبک و سلیقه‌ای تناسب داشته باشد.

 

خرید انواع انگشتر های نقره

 

تنوع بالا: زیورآلات نقره در انواع و اشکال مختلفی مانند حلقه، گوشواره، گردنبند، دستبند و انگشتر قابل تهیه است. همچنین، طرح‌ها و الگوهای متنوعی در بازار موجود هستند که به افراد امکان می‌دهد زیورآلات نقره را بر اساس سلیقه و سبک شخصی خود انتخاب کنند.

مقرون به صرفه بودن: نسبت به جواهرات سنگین و گران قیمتی مانند طلا و الماس، زیورآلات نقره قیمتی مقرون به صرفه‌تری دارند. این به معنای این است که می‌توانید زیورآلات نقره با کیفیت و طراحی برجسته را با قیمتی مناسب‌تر خریداری کنید.

سازگاری با استایل‌های مختلف: زیورآلات نقره به خاطر ظاهری مینیمال و کلاسیک، با انواع سبک‌ها و لباس‌های مختلف سازگاری دارند. این به شما امکان می‌دهد آنها را به طور روزمره یا در مناسبت‌ها و رویدادهای ویژه استفاده کنید.

مراقبت آسان: نقره از جمله فلزاتی است که نیاز به مراقبت و تمیزکاری کمتری نسبت به موارد دیگر دارد. برای نگهداری بدلیجات نقره، می‌توانید از روش‌های ساده مانند پاک کردن با پارچه نرم و استفاده از محلول‌های تمیزکاری خاص استفاده کنید.

 

نیم ست نقره با روکش طلا

 

دوام و مقاومت: نقره، یک فلز مقاوم و با دوام است که می‌تواند به مدت طولانی همراه شما باشد. با رعایت مراقبت‌های مناسب، می‌توانید از زیورآلات نقره خود برای مدت طولانی لذت ببرید.

 

اگر قصد خرید نقره را دارید به این نکات توجه کنید:

 

خرید زیورآلات برای خانم‌ها در صورتی خوشایند است که احساس خوبی را به آن‌ها منتقل کند. برای اینکه از خرید خود به خصوص زیورآلات رضایت داشته باشید لازم است قبل از هر اقدامی به این نکات توجه کنید.

اصالت نقره: یکی از مهم‌ترین مواردی که باید قبل از خرید حلقه نقره یا هر زیورآلات دیگری به آن توجه کنید، اصالت آن است. مطمئن شوید که نقره‌ای که مدنظر دارید حتما از جنس نقره است و درصد ناخالصی زیادی ندارد. برای این منظور بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

 

خرید حلقه ازدواج نقره

عیار نقره: عیار نقره نشان‌دهنده میزان خالصی آن است. نقره با عیار 925 بهترین نوع نقره‌جات است که به عنوان نقره استرلینگ هم شناخته می‌شود. به بیان ساده‌تر از هر 1000 قسمت، 925 قسمت از آن نقره خالص و 75 قسمت دیگر از فلزات دیگری مانند مس یا نیکل تشکیل شده است.

مراقبت و نگهداری: یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید به آن توجه نمی‌شود میزان ظرافت زیورآلات است. دقت کنید که نقره‌جاتی که بسیار ظریف، خشک و پرنگین هستند نیاز به مراقبت بیشتری دارند و برای استفاده روزانه مناسب نیستند. از طرفی زیورآلات نقره نیازمند مراقبت و نگهداری مناسب‌اند تا طراحی، براقی‌ات و کیفیت آن‌ها حفاظت شود. قبل از خرید، از فروشنده یا تولیدکننده راهنمایی‌هایی در مورد نحوه مراقبت و نگهداری آن بگیرید.

نوع نقره: نقره می‌تواند به صورت خالص یا با روکش‌های دیگری مانند رودیوم، طلا یا پلاتین عرضه شود. بررسی کنید که آیا زیورآلاتی که قصد خرید آن‌ها را دارید از نقره خالص تشکیل شده است یا خیر. همچنین، در صورت استفاده از روکش‌های دیگر، مطمئن شوید که پوشش مورد نظر کیفیت بالا و ماندگاری مناسبی داشته باشد.

 

خرید سرویس نقره اصل

 

روش‌های تشخیص نقره

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید نقره با آن آشنا باشید روش‌های تشخیص نقره اصل از بدل است. این کار به شما کمک می‌کند زیورآلاتی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی  کیفیت و ارزش بالایی هم داشته باشند. بهترین روش‌هایی که می‌توان با آن اصالت نقره را تشخیص داد عبارت‌اند از:

استفاده از آهنربا: مهم‌ترین نکته در این روش این است که نقره اصل به هیچ وجه جذب آهنربا نمی‌شود. زمانی که قصد خرید زیورآلات نقره را دارید بهتر است یک آهنربا همراه خود داشته باشید. اگر زیورآلاتی که با نام نقره به فروش می‌رسند جذب آهنربا شوند یعنی درصد ناخالصی آن‌ها زیاد است و اگر حتی نقره باشد عیار کمی دارد یا اصطلاحا نقره استرلینگ نیست.

استفاده از سنگ و محک: این روش یکی از قدیمی‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های تشخیص نقره اصل و بدل است. تست سنگ‌ و محک کمی تخصصی‌تر است و اجرای آن باید توسط افراد کاربلد انجام شود. به همین دلیل می‌توانید از فروشنده‌ درخواست کنید که این آزمایش را انجام دهد. برای این کار ابتدا، نقره را بر روی یک سنگ می‌کشیم تا یک خط از نقره بر روی سنگ باقی بماند سپس مقداری از محلول را بر روی سنگ می‌ریزیم. بعد از چند ثانیه اگر رد نقره‌ از روی سنگ پاک شد قطعا آن زیورآلات، نقره نیست. اگر رد به جا مانده به رنگ آبی متمایل شد یعنی عیار نقره ۹۰۰ بوده و اگر سبز رنگ شد عیار آن ۸۰۰ است. نقره ۹۰۰ خالص‌ترین و مستحکم‌ترین نوع نقره است.

 

اگر قصد خرید نقره را دارید …

فروشگاه نقره کوبیک یک مرکز مطمئن برای خرید عمده و تکی انواع بدلیجات است. شما می‌توانید هر نوع از بدلیجاتی که مد نظر دارید را در بخش محصولات انتخاب کرده و از طریق فرم ثبت سفارش اقدام به خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *